Torsdag

Blev så otroligt glad igår! Brödet som jag bakade var jag först väldigt skeptisk till. Degen tog inte ihop bra alls. Massor med mjöl (ändå skippade jag 3 dl), så jag tillsatte vatten, försökte blanda ihop med en sked osv. Sen lämnade jag det för att jäsa i 2 h. Själv intog jag solgrottan i snöhögen som jag alldeles själv skottade till. Solade och somnade nästan i 2 härliga timmar. Var kanske lite trött efter morgonprommisen? ;)

Hör och häpna, när jag kom in hade degen jäst jättefint och var jättelätt att bearbeta. Helt klockers. Efter ytterligare jäsning åkte de in i ugnen, och efter 45 min kom mina fina och stora (!) bröd ut igen.

Då drog jag ut på joggartur. Kände mig så pigg i kroppen. Gick över förväntan och jag sprang mycket längre än planerat + lite övningar på det. Nu är jag härligt mör i kroppen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0