Snickers!

Toppengoda! Perfekta att baka nu till jul, enkla att göra och de smakar verkligen som snickers som man köper.

SNICKERS
1 burk (350 gr) jordnötssmör
1 dl  strösocker
2 dl ljus sirap

Blanda detta i en kastrull och värm tills det nästan kokar. Rör hela tiden!
Vänd ner:

1 dl kokos
1 liter rice crispies

Blanda väl och bred ut på bakpappersklädd långpanna (stor)
Smält 300 gr blockchoklad (jag använder mörk) i micron full effekt i ca 1-1,5 minut och bred chokladen över kakan. Skär i små bitar med vass kniv. Till stor långpanna är 18x14 bitar lagom.

Ät och njut :)

Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh så gott med Snickers...men då yngsta dottern är jordnötsallergiker så får sånt inte ens tas in i huset...synd, för det ÄR SÅ gott !!!



***

KRAAAM EVA

2009-11-24 @ 13:23:25
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Jenny

Dom blev verkligen JÄTTE goda! Fast det tog ju ett tag att fatta vad jag hade fått i munnen. Jag kände verkligen igen smaken men ända gissade jag fel=P haha

2009-11-24 @ 18:05:17
Postat av: Viktoria

Nästan likadant som "mitt" recept :)

Det är ju riktigt gott!

2009-11-24 @ 21:01:05
URL: http://viccivicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0