Mera snö & värmande thé

Dagen har varit helt okej. Vaknade vid 8. Hade snöat 15 cm under natten, och ca 10 cm idag. Skönt att det kommer i snö och inte i regn som vid kusten!
Såhär såg det ut förra vintern i högis

"Våran" väg.


Det är så härligt med vinter! Jag njuter verkligen av varje årstid, alla har ju sin charm.

Var upp och solade händerna idag också, och kollade lite julklappar mm. När jag (vi) kom hem blev det lunch. Värmde upp köttsoppan som var över, gott med något varmt och lättätet, fick i mig rätt så mycket. Sen hade mamma köpt en liten chokladkaka som jag åt några bitar från, bra att göda upp sig lite ;)

Dock en 100 grammare.

Sen tog vi min spark och hon gick med mig upp till Leif. Mamma fortsatte och jag och Leif satte oss och fixade med min dator. Raderade en del och installerade det nyaste Windows Office. Toppenbra! Ett stort tack till både Leif och Johan för hjälpen. Berit och mamma kom tillbaka från jobb och promenad och de bjöd på thé och mackor.
Nu när jag är sjuk går det mycket thé, ett perfekt sätt att hålla sig varm på! Theét som de bjöd på kommer från en affär i Kiruna där min kusin bor. Inget vanlig thé med "flingor", utan detta var med kryddor mm. Milt och en jättegod smak. Kanske måste beställa en påse när min kusin kommer "hem" nästa gång?

Sen har jag inte gjort så många knop. Suttit och skrivit skolarbeten nu när jag har word. Skriver min berättelse om sjukdomstiden, får göra det istället för att göra en massa små-uppgifter. Tack Anneli för den möjligheten. Bra att man kan dela med sig av erfarenheter och lära sig av varandra.

Ikväll blir det att se Ullared, efter det ska jag krypa ner i sängen i flanellpyjamas och dubbla täcken. Härligt att sova!






Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tack, kul att höra!

Fina bilder. Hur går det förresten för dig? Hittar de något?

Kram

2009-11-23 @ 21:44:06
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj så fina bilder! :) Vi får väl se när snön behagar komma till oss kustbor ^^

2009-11-24 @ 11:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0