Hujedamig!

Hemma idag igen. Mår inget vidare. Jag som alltid brukar vara så hungrig på morgonen är inte alls sugen på nått. Har ätit en risifrutti. Inte alls den hälsosammaste starten på dagen. Men hela gick ner i alla fall.
Blir att ta en powernap senare idag, då det inte blev mycket sovande i natt. Tur att man har en snäll pojkvän som kan stryka en över rygggen eller magen när det känns som jobbigast. Tack för det finkillen min!

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Eftersom jag inte smittar på något vis så kanske jag traskar upp till farfars en stund, skönt att tänka på något annat ett tag.

Igår bakade jag förresten! Nötdrömmar, supersmarrigga kakor. Här kommer receptet:


(bild från google)

Nötdrömmar, Ugn 150*

100 gr malda hasselnötter
200 gr margarin
4 dl socker
4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk hjorthornssalt

Blanda alla ingredienserna väl. Rulla till små bollar ca 90 st och fördela över 3 ugnsplåtar. Sätt på varmluften i ugnen och grädda alla plåtar med kakor samtidigt. Grädda tills kakorna är ljust bruna under och känns torra och lätta. Klart!


Superenkla med väldigt goda kakor. Efter bakandet sov jag 1,5 h. Det tog på krafterna minsann ;)

Nu ska jag traska uppför backen.
Fortsatt trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Lina

det förstår jag, vi vann iaf mot opvux xD hehe

2009-11-04 @ 20:26:34
URL: http://gson92.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kakorna blev supergoda!!! Hoppas du kan baka dom nån fler gång.

2009-11-05 @ 17:09:27
Postat av: Einar

Varsågod!<3

2009-11-07 @ 19:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0