Hemmadagar och julbakande

De har inte hittat något. Väntar på en stor undersökning torsdag den 26, och blir jag inte bättre så är jag hema under tiden. Just nu funkar det inte att vara på skolan. Knaprar tabletter i massor, klarar inte av att gå, sitta, ligga allt för länge. Sover både dagar och nätter osv. Men jag har fått hem en hel del skolmaterial så jag försöker beta av en del i den mån jag orkar.
Var till samhället igår för ljusbehandling av händerna, skönt!
Var då förbi skolan och träffade klassen + fixade skolmaterial. Hann köpa julklapp till Einar (toppenbra grej!) och nya plattor till min Cult Design ljusstake! :)


En till vit, så nu kan man önska sig bara en platta vid födelsedag etc, och man vet att den passar i alla fall. En mörk lila och en ljusare lila med mönster. Den med mönster blev verkligen effektfull i mörkret. Älskar deras grejer. Och har önskat mig lite ur deras sortiment i julklapp/födelsedagspresent. Bra kvalité är också ett +. Skönt att tänka på något annat några minuter :)
För att kolla in deras grejer, klicka på länken: Cult Design

Annars så har mamma börjat julbaka idag. Luktar jul i hela huset!
Lussebullar (gulbullar), mazarinrutor och matbröd är bakat idag.
 "Gulbullar"

 Mazarinrutor

Jag har skållat mandel och vispat ihop, bara för att känna att man uträttar något här hemma. Sen har jag provsmakat såklart för att kolla om de duger att bjudas på, och de gör de absolut ;)

Efter en lång sovstund på nästan 2 timmar så gick vi den korta (men dock väldigt jobbiga för mig) biten upp till farfars. Där stöptes det ljus för fullt. Snälla faster Berit hade en IKEA-katalog över, så den har jag nu fått. Bra att ha något att bläddra i, och redan har man lite nya ideér. Tack för katalogen Berit!

Nu ska jag ner och slumra en stund till, sen dricka en stor kopp te till Bonde söker fru.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hoppas att de hittar något! Har tänkt på dig vännen :)

Bara du får må bra så.

Kram

2009-11-19 @ 15:46:31
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: OP2

Nu får du ta och komma med fika på måndag så vi kan fira Richard som fyller år på söndag ;)



Kramara från alla på OP2

2009-11-24 @ 10:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0