Pensionärs gympa

Det är inte så att jag inte VILL skriva blogg nå mer, det blir inte bara. Dagarna ser likadana ut nu ungefär. Skola, är hemma kl.17. Då äter jag middag och sen går jag ut. Är ute och fixar och förnyar i trädgården tills klockan slår 21. Då går jag in, äter kanske en frukt. Är lite social med familjen. Efter det är det godnatt. Måste sova ordentligt för att orka stiga upp kl.6 på morgonen....

Angående rubriken så har det varit seniordag idag. Skolan var såklart där och servade. Gav taktil massage (hand massage, som gör en lugn och avslappnad) Hade på mig t-shirten vi fått av skolan. Det står OMVÅRDNADS-PROGRAMMET med stora bokstäver på ryggen och namnskylt på "framsidan." Jag känner mig som en försäljare som står på Nolia!!! :S
SEN kära vänner höll jag i pausgympa för en herrans många seniorer! Över 100 stycken! Det gick då i alla fall toppenbra och gamlingarna skrattade en hel del :)

Anledningen till att jag är inne ikväll är att det spöregnar ute...


Men det är rätt så bra ändå. Har en uppgift som man ska göra för att få högre betyg i kursen vi läser nu. Så jag tänkte passa på att göra bort det :)

Håller på att göra om vid mina 2 jordgubbsland... Har fyllt en "tunna" med hål på sidorna (pappa har fixat med rondellen) med smultron, så nu skickar dessa växter inte längre ut revor över hela landen!!!
Och mellan landen är det ett mellanrum på knappt en meter. Där har jag nu i mitt anletes svett tagit bort gräsrötter i massor! Och frävt bort tuvor mm. Där ska jag sätta snad och sen lägga dit platta stora stenar. Slutresultatet hoppas jag blir bra. Också hoppas jag att jag får äta lika mycket jordgubbar som förra året!


Lev å må!

Kommentarer
Postat av: Einar

Hej Snygging<3 jag sitter i oscars lägenhet nu me oscar och simon n:) du verkar har haft en bra dag idag... Puss å kram

2009-05-05 @ 19:03:34
Postat av: Anonym

vad läser du för kurs nu ?

2009-05-05 @ 19:09:49
Postat av: Malin

Människan socialt och kulturellt

2009-05-05 @ 21:19:52
URL: http://maaalinkaaarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

okeej roligt (:

2009-05-12 @ 18:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0