Jobb och jordgubbar

Ja nu var det ett BRA tag sen som jag bloggade. Vill bara förbereda er läsare på att det inte blir många inlägg i sommar.

 I veckan har det varit supervarmt! Har jobbat måndag-torsdag. Bakade i bagarstugan onsdag och bakade bullar torsdag.

Igår  var vi och hälsade på morfars och vänner utanför Piteå. Så trevligt! :) Sen så körde jag hem, i motljus hela vägen. Men vi kom hem trötta och glada. Så det var nog tur att det inte blev märkning igår kväll.

Idag är det kallt ute. Så jag ska ut och löpa lååångt. Det blir för varmt för mig att springa när det är 25 grader varmt hela tiden. Sen tar jag nog en cykeltur också.

Torsdagkväll så cyklade jag och mamma en dryg mil, snabbduschade och så gick vi upp och kalasade hos min faster Berit. Stort grattis till dig! Hon bjöd på en underbart god jordgubbstårta så jag tog 2 stora bitar ;)

Och i onsdags kom mamma hem med 2 liter jordgubbar, grädde och glass. Så det delade vi på alla 5.

Småsyrrorna hämtade vi också hem igår. De har semestrat hos mormor och morfar eftersom alla bara har jobbat.

Nä nu ska jag ner och byta om och fara ut och löpa.

Trevlig lördag!

Ps. en lillkusin är påväg. Lycka till Anders och Maria. Håller tummarna för er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0