Härlig helg

Fredag hade vi besök av Kicki och barnen, riktigt trevligt! Vi byggde bl.a. en Inipi (lössnö igloo) Sen så åkte jag med dem hem också hämtade min kärlek mig<3 Tack för skjutsen Kicki!, det var värdefullt!
Lördag var jag ju då hos kärleken, också for vi och såg Skellefteå-Luleå derbyt. Skellefteå utklassade med 6-1. Tommyboy bjöd oss alla på en god kyckling-middag! Han skulle ha blivit kock, riktigt haj på det där med mat!
Men det bästa under lördagen var att jag äntligen hann rida Tilde! En verkligt superfin häst! Vem hade kunnat tro det om mig?, men tro mig jag är frälst av den lilla turen! Först skrittade vi en runda, Majvor följde med och kollade om det gick bra, jag har ju trots allt bara suttit själv på en häst 3-4 gånger, och det var för en hel massa år sedan! På hemvägen så travade jag:D När jag red hos min kompis förklarade ingen att man ska ömsom stå/sitta, så då skumpade jag runt som en säck potatis, men nu när svärmor förklarade någorlunda hur man skulle göra så var det underbart roligt att rida! *Jag sitter och ler bara jag tänker på det* Så nu längtar jag bara till nästa gång;D
På kvällen for vi till våran kompisfamilj utanför Piteå. Så här har vi sovit i förrgår natt och vi ska sova här i natt. Imorgon ska vi fara till mormor och morfar och vara där hela dagen, trycka oss fulla med mat och fika, TREVLIGT! Sen så ska de flesta morbröderna dit också. Nu ska vi spela "Hon slukades av vargen". Misstänker att det blir mycket skratt när de två mammorna är riktigt övertrötta >< haha

tjolahopp (och gnägg)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Man kan ju sitta ned i traven också, då måste man slappna av i bäckenet och fjädra med ryggen/svanken :)

sen ska du galoppera och kanske prova hoppa?? :D det blir nog nått vettigt av dig med ;)

2009-01-05 @ 11:23:06
Postat av: karin

Nu har jag uppdaterat! ><



saknar dig <3

2009-01-07 @ 20:50:31
Postat av: Malin

Haha ja det där med traven får du nog visa;) Ja det skulle vara super att testa, men då vill jag känna mig säkrare i sadeln innan jag börjar hoppa:D Har Tilde lärt sig hoppa btw??

2009-01-08 @ 18:28:32
URL: http://maaalinkaaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0