Smidig som en liten vessla var jag

Veckan har gått i raketfart! Och det är väldigt skönt! Idag var Sab på skolan, numera ska Johannapanna gå och göra kärnämnena på en annan skola och är därför borta torsdag och fredag VARJE vecka, så vi saknar våran vän. Annars är det toppen med resten av familjen (kicki svar) Pappa hälsar på brollan min i staden, mamma ska jobba natt och vi syrror ska myspysa ikväll och jag ska ta och städa mitt rum och packa för imorgon. Mamma hämtar mig när ja kommer med bussen och sen kör JAG till kärleken direkt, för nu kör ju även lilla jag ;)  Det går jättebra hitills *peppar peppar* men det ska bli kul att köra en lite längre sträcka, jag har än så länge kört kortare sträckor på 2 mil eller nå sånt. Men flera gånger.
Imorse hade jag så tur att jag fick sovmorgon, då jag kunde åka med farbror Leif till skolan. Problemet kom senare när jag skulle ut ur bilen. Min bildörr satt nämligen fast. Vi prövade att låsa och låsa upp bilen (då det har varit problem med låset tidigare) men min dörr satt fast fortfarande. Så Leif provade att öppna dörren utifrån, det slutade med att jag smidig som an vessla ålade mig över på hans sida och tog mig ut. Tillslut.
Sen var dagen som vanligt, också hade så tur att jag kunde åka hem med älskade farfargubben. När jag kom hem var det endast mamma hemma, så vi myste och pratade i soffan, och jag drack stora mängder vatten. Då vi hade innebandy på idrotten, och vi sprang som tokar hela tiden, sånt som jag verkligen gillar :D
Middagen bestod av rotfruktsgratäng och souvas. Sen så har jag skrivit klart och mailat in min stora APU uppgift. Det blev totalt 6 fullskrivna papper.

Igår kväll så bakade jag och syrran... Det blev som en kladdkaka med dumle i, och daim kross ovanpå. Lite bakarbilder...
  

Vi hann fixa Jenny lite, själv tycker jag att hon ser ut att tillhöra Sahara hotnights... hehe

Snyggingen 


En hallonsmootie gjorde jag en kväll... Med mest hallon, då det är det som är gott

Nä nu ska jag ner och packa för min helg och dammsuga upp dammråttorna i mitt rum.

Ps. jag får se den nya hästen i helgen, Acke ska han visst heta.

Tjolahopp

Kommentarer
Postat av: Christina N

nämen acke är väl ändå en hund?????????

2009-02-13 @ 15:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0