Släkttraditioner och ambitioner

Fick en ring av mamma ikväll, och inte vilken ring som helst, det är en "generationsring". Min mormors mormors mor var den som hade ringen först av alla. Det är den älsta dottern som får överta ringen, så då får alla hålla tummarna att jag får en liten flicka i framtiden nån gång. Känns lite ovant för mig att ha ring, men den är verkligen superfin!

Det är någon typ av sten där i mitten, observera att den sitter på höger hand också ;)

Annars så har det blivit till att sitta och  plugga ikväll, inte kul alls grrr.
Så här ser nämligen mitt skrivbord ut just nu...

Men imorgon är det stor-prov, så då är det inte mycket annat att göra. Ikväll ska jag och mamma också sätta oss och se en brittisk dokumentär om kvinnor som väljer att föda sina barn hemma. Kl 21.00 på kanal 5 om det är någon fler som är sugna att se.
Ikväll åkte jag hem med mamma och lillasyster, så jag var hemma rätt så tidigt :) Jag hann då köpa paket till Sab från jag och Johanna, så imorgon blir det till att sjunga ;)

Till helgen kommer mest troligt kärleken till mig, och på fredagkväll blir det rockkonsert!

Har aldrig hört dom spela förut, så jag hoppas att dom är bra.

Imorgon har jag sovmorgon när jag har så tur att jag kan åka med farbror Leif, men jag hoppas att jag slipper krypa ut ur bilen den här gången ;)

Ambitioner:
Hon var en god moder
underbar, hetblodig älskarinna
förståelsefull hustru
framgångsrik yrkeskvinna
politiskt engagerad
med fasta tider i motionshallen
Fönstren var nyputsade
mattfransarna nykammade
och det doftade gott i hela huset
av nybakat bröd och hemlagad apelsinmarmelad
- när ambulansen stannade utanför

Ta det lugnt ikväll! Och just därför ska jag inte plugga så mycket, det börjar krypa i kroppen så fort jag sätter mig ner för att plugga, också kommer man på andra roligare saker att göra.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jo så klart jag ska dit :) marcus brorsa spelar ju i det bandet så. Dom är riktigt riktigt bra faktiskt. Ja så klart jag vågar lämna ifrån mig honom, inga problem alls, vet ju vars du bor ;) haha

2009-02-17 @ 22:05:34
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: karin

Ååå, så fin ring!!! Och på något sätt ett jättebra inlägg öht :D Jätteroligt att läsa när det var mycket bilder och allt :) Själv tänker jag ta tag i bloggningen idag... det har ju som blivit ett uppehåll >< men nu är det slut med det! ^^ Bara så du vet x)

Saknar dig massor!!

Kramar<3

2009-02-18 @ 12:01:48
Postat av: Linnea

Det var en fin ring..



När vill du rida igen då? :)



Jag såg också dokumentären. Vad säger du, ska vi sätta ett gäng Sjölundare till världens på det sättet? Barnmorska - my ass! ;)



2009-02-18 @ 16:18:59
URL: http://meiam.blogg.se/
Postat av: Malin

haha du får ha mig vid din sida hemma :D Jag funderar ju på att bli en sån där som fixar ut ungar.

Och producera egna ungar, det kommer jag att vänta några år till med...;)

2009-02-18 @ 18:35:57
URL: http://maaalinkaaarlsson.blogg.se/
Postat av: Linnea igen =)

Ja vet du att jag funderar ju också på barnmorskeyrket =) kanske vi blir kollegor! antingen de eller nått inom akuten. ska börja sjuksköterska antingen till hösten eller nästa vår. skulle ju eg. ha börjat pluggat nu i januari på ssk-luleå men en massa strul satte stopp för det. Bajs.

2009-02-18 @ 22:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0