Tisdag

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Vaknade och då hade det snöat ca 1 dm. Alltså blev det inte skidåkning idag, finns inga spår att åka i. Fortfarande snöar det för fullt. Jag och mamma skottade intensivt i 45 minuter, och nu är det lika mycket snö igen. En liten promenad blev det + att jag har gjort massa mag och rygg övningar inomhus. Nu blir det att ladda för bodypump istället ;)

Men det kanske var lika så bra, har hunnit med mycket skolarbete, så det känns ju alltid bra :) Skriver en stor uppgift om diabetes som ska mailas in.

Har just insett att om 9 dagar är det julafton, och om 13 dagar fyller jag år. Känns som om det är betydligt längre kvar. Sen jag var sjuk känns det som om man har 5 veckor "borta". Tur man fick lite julstämning när det är massvis med snö på backen och snö på träden.

Tänkte visa en liten krya-på-dig-present som jag fick av finaste svärmor förra helgen.

Tomte med kruka, och i krukan en Kalanchoe, även kallad höstglöd, våreld och julglöd.
Tusen tack för denna! Luktar väldigt llite, men gott.

 Bra för mig eftersom jag misstänker att jag inte riktigt tål hyacinten som har blommat i mitt rum. Så fort den började blomma blev jag snorig och att det kliar i ögon och näsa. Hmm... Men nu är det utblommad och ska kastas, eller vad sägs?

Håller på att vara rätt brun. Vattnar aldrig hyacinter som man köper, då brar de iväg så mycket på längden. Finare när de är korta tycker jag.

Nu ska jag återgå till skolarbetet, blir nog en avslappnande promenad senare idag, skönt när det är minusgrader ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0