Skidsäsongen är igång!

Började luciadagen med en lång härlig promenad med fin-killen min. Trevligt med sällskap :) Blev således en sen frukost för mig, åt inte förrän kl.10! :O

Sen blev det plugg och lite fix runt om i huset. Känner mig lite stressad för veckan, och stress kan göra mig lite odräglig i vissa situationer. Lite klump i halsen och tårar med många kramar av Einar så var man lugn och sansad igen ;)

Efter att ha sett på min finfina lillasyster Jenny som var lucia i kyrkan så åt jag tomtegröt tillsammans med Agnes och Emelie, supertrevligt som vanligt att träffa de härliga tjejerna! :)

När vi kom hem så skulle brorsan iväg med bussen och Jenny skulle på bandyträning. Jag frågade mamma om vi inte skulle inviga skidsäsongen, och det gjorde vi! :) På 30 min hann vi packa, hämta skidskor ohc stavar i mörka uthus, sätta fästvalla under skidorna och fylla vattenflaskan, så bar det iväg.

Tur att man var taggad till 1000! Toppenföre i spåren, dock kändes det att man har otroligt OTRÄNADE armar. Men nu blir det andra tag! Skönt att vara igång med skidorna, det är verkligen hur kul som helst att åka! :) Så nu blir det skidor någon kväll till veckan som det låter.

Nu ska jag fortsätta förbereda mig för alla prov som väntar i veckan, det kommer att bli skönt med jullov!

Såhär är min klädseö när jag gymmar, gympar osv. Träningstights och ett slappt färgglatt linne. Känns som om man behöver lite färgglada kläder nu under vintern.

Fick förövrigt en toppenbra bok ab MOP idag:

En superbra bok för nybörjare och lite mer erfarna löpare. Jag har redan del två- Spring snabbare. Böckerna innehåller verkligen allt som man ska tänka på. Dessutom för en rätt så billig peng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0