Härlig morgon!

Denna förmiddag har varit toppen! Började med att tända upp eld, sen gjorde jag och Jenny egen musli. Jag brukar rosta det i ugnen en stund. Ingredienserna denna morgon var:

Fiberhavregryn
Sötmandel
Hasselnötskärnor
Solroskärnor
Kokos
Kanel

Hacka nötterna grovt och blanda alla ingredienser. Smörj ett bakplåtspapper med solrosolja (godare rostning) och ställ in i ugnen på 200*. Tag ut plåten när nötterna blinit ljust bruna. OBS! Var noga med att inte bränna nötterna. Kanelen tillsatte jag lite i oljan för att få en juligare smak.

Superfräscht och gott till morgonfilet. Dessutom är det skönt att det varken finns konserveringsmedel eller tillsatt socker. Godare så! Och om man vill kan man såklart ha tex blåbär till om man saknar det söta.

Efter muslitillverkning så gick jag och Jenny ut för att skotta, sparka mm. Efter 1 timma gick vi med rosiga kinder in igen.

Nu väntar en kaffepaus med mamma. Sen ska vi göra Janssons frestelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0