Ny vecka = nya tag

Ja jag vet att det var ett tag sedan jag uppdaterade sist... Men andra saker går före i mitt liv i alla fall!

Helgen har varit jättetrevlig!
Fredag: Farfar och farmor var snälla och skjutsade mig till kärleken redan fredag-eftermiddag!
När vi kom fram kastade jag i mig lite taccos, och efter det bar det av till Piteå havsbad för att se föreställningen: Stormen...


Den var väl sådär... Inget som jag skulle lägga ut 500 kr i biljetter för! Men själv hade jag två stycken gratisbiljetter, tack vare min "svärfar":D
När vi kom hem blev det en snabb dusch och sen snabbt i säng!

Lördag: Tog det rätt så lungt på förmiddagen.
Sen hann vi vara på en mindre marknad i Einars by, och äta på paltserveringen, innan det bar iväg till Piteå för att fara med hockeybussen till Luleå!:D
Och Luleå (som Einar och "svärfar" är stora fans av vann mot Linköping med 3-1:D:D)
Själv kan jag inte bestämma mig om jag ska heja på Skellefteå (som min far och bror) eller på Luleå (som älsklingen med familj)... Jag är oftare på Luleås matcher... Och min "svärfar" som har många kontakter inom Luleå-klubben ska kanske ordna en Luleå-hocky tröja åt mig... MED alla spelares autografer...
Den 3 januari är det derby mellan Luleå och Skellefteå... Jag tror jag ska vara neutral och inte heja på något lag då. Eller heja på båda. Då vinner ju jag hursomhelst om ni förstår hur jag menar;P Också kan man retas med de som hejar på det förlorande laget;P haha

Söndag: "Det blir inte alltid som man har tänkt sig"
"Svärmor" for ut och red på morgonen, och hade tänkt skjutsa hem mig efter ridturen. Och samtidigt kolla på valparna. http://birasvalpar.blogg.se/  Men istället föll hon av hästen, och drabbades av minneslucka (tillfällig) och hjärnskakning. Hon upprepade allt säkert 5-6 gånger, när hon själv upplevde sig vara klar... Det var lite obehagligt för både henne, och oss som lyssnade på henne... Så jag och Einars storasyster åkte in med henna på akuten. Efter lite provtagningar och röntgen fick vi åka hem igen...

Einars moster sa detta när hon pratade med Majvor (Einars mamma)
- Om det händer något nån fler gång när du rider, så kommer jag till ***** och skjuter hästen!
Dock tror jag inte att det var så seriöst menat:P

Mamma och pappa hämtade mig, och jag var hemma vid halv fem. Efter att ha ätit en god middag och kramat brorsan hejdå, så for hela familjen upp till Leifes för att kolla på valparna. Och de satte fram fika och vi såg Ensam mamma söker hos dem. Riktigt trevligt!
Kolla även in de söta liven via länken ovan!:D

Måndag: Har varit hemma från skolan idag också... *SUCK*, denna dag med huvudvärk. Men jag har tagit tabletter, stretchat ut nacken och vilat. Så nu känner jag mig fräsch igen:D
Jag och Jenny är förövrigt uppe hos Leifes och kollar på valparna just nu...
Vi har även fått te och mackor. Nyheten på polarbröd: FRÖIG. Har ni inte testat det innan. Så GÖR det!
Mamma köpte en påse så fort de kom ut (annars så brukar vi baka bröd själva. Eller så bakar farmor åt oss...). Verkligen underbart gott bröd i alla fall!

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Christina N

äntligen lite nyheter att förgylla dan med. hälsa alla.kram kicki

2008-11-17 @ 17:10:05
Postat av: karin

låter som en riktigt trevlig helg :D älskar dig och hoppas på att få en sådan (en trevlig helg) med dig snart! :P

2008-11-17 @ 18:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0