Oj vilken trevlig gårdag!

Vi började dagen med att öppna vårn årliga jul-morgons-klapp. I år var det vant tema;P Jag fick vita lovika vantar och Elin grå. Erik fick ordentliga gore-tex och Jenny ett par varma och sköna skoterhandskar.
Många är nyfikna och vill veta vad alla fick (jag är en sån person bl.a.) så därför kommer en liten sammanställning. Jag hoppas att jag fick med det mesta...

* 2 st silverarmband
* 1 svart lykta
(en sån man kan bära, ställa på golvet mm, en stor alltså :P)
* 3 st böcker (deckare)
* 2 st glasljusstakar
* 1 pyjamas
* 1000 kronor
* Paradisask
* Stora äppelformade ljus
* Vita lovika-vantar
* Stor chokladtomte
* Ull-underställ
* Ull-sockar
* Svarta tunna stickade handskar
* 1 kg godis

* STOR tygtomte, att ställa på golvet
* Jill Johnson, Baby Blue Paper (hennes senaste skiva)
* Hantlar (1 kg vardera)
* Viktringar (att ha runt ex. fotleden)

Och här kommer lite bilder... Svårt att ta kort på ullunderstället mm som jag har på mig, men lite av grejerna syns ju i alla fall:D

Jenny sitter vid granen...
De 2 silverarmbanden
Min mysiga pyjamas från Lindex
  tomten i egen hög person ;P
Lite blandat

Också åt vi julbord som alltid julafton, och det var lika gott som alltid också! Själv la jag mig för att sova i min nya pyjamas vid 23 tiden.



Idag juldagen är en riktig mysar-dag i min familj. Vi åt frukost tillsammans hela familjen vid halv nio tiden, efter det städade jag undan lite saker i mitt rum, jag och mamma for ut och gick (Leif räknade ut igår att jag lyfter drygt 1500 kg extra när jag har viktringarna på mig, så idag har jag haft dom på mig hela dagen) Riktigt billiga att köpa! Mina väger 0,25 kg vardera och dom är perfekta att sätta runt fotleden. 4 steg och du har lyft 1 kg! :D Enkel "hemmaträning" också blir man sporrad att ta många steg också. 80 kr och dom finns på Intersport.
När vi kom hem efter att ha gått 5 km i rask takt blev det att äta resterna från julbordet. Lax, sallat, rödbetor, rödbetssallad och mimosasallad blev det för min del.

Imorgon kommer mammas bröder med respektive och kusinerna hit. Då hoppas vi på bra väder så att vi kan ha tävling i våran stora bob-backe! Riktigt trevligt kommer det nog att bli! Också hoppas jag att vi kan träffa Kicki, Lärtan och barnen också snart!

Nu ska jag försöka hitta ett bra träningsprogram för att träna med hantlar.

Höres! Kramisar

Kommentarer
Postat av: Einar

Det låter som ni hade en toppendag:) det hade vi med, förutom morfar då men... Älskar dig!<3

2008-12-25 @ 18:17:08
Postat av: Einar

Det låter som ni hade en toppendag:) det hade vi med, förutom morfar då men... Älskar dig!<3

2008-12-25 @ 18:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0