Helgen och snögubbar

Fredagen avslutades med trevlig jul-shopping med Einar och svärmor. Och jag såg inte ens Idol-finalen! Kevin är ju bäst det visste jag redan innan, så redan halv tio gick jag och kärleken upp för att sova. Och Kevin vann ju :D

Grattis Kevin! Nu är man  nästan ännu mera stolt över att vara norrlänning!:P

Lördagen var ite riktigt lika trevlig. Majvors ridkompis häst dog. Så jag, Majvor och ägarens man satt med hästen i 3 kämpiga timmar, innan han till slut fick ta det sista andetaget.


Och då är det ju inte alls kul för Majvor att inte ha någon ridkompis, och inte för Tilde (Majvors häst) att inte ha sällskap i hagen, så jag blev ju såklart jättesugen på en shettis eller B-ponny..... Efter att ha klappat om Tilde en hel helg var ju inte det så konstigt :P Så Tilde ska jag nog premiär rida på jullovet, och jag längtar verkligen! :D

I söndags var det bara att skotta, och en hel massa snö var det! 65-70 cm snö där Einar bor :D När all snöskottning var färdig blev det en snabb-dusch och sen hem och lyssna på lillasyster Jenny som sjöng solo i kyrken. Du är superduktig syster yster!

Idag (måndag) så har det varit snögubbetävling på skolan xD Jag, Johanna och Sabina ställde upp såklart:D Och på torsdag presenteras vinnarna (lägger ut bilder senare) Så håll tummarna, och önska att lärarna, som är domare röstar på oss  :D Vi byggde nämligen en fantastiskt fin doktor!

Ikväll blir det gympa som vanligt. Och det ska bli riktigt skönt att röra på sig ordentligt! Fastän snöskottning är bra träning, så är det snäppet roligare med gympa till musik och sånt  :P

En trevlig kväll önskar jag er!  Kramar <3

Kommentarer
Postat av: Linnea :)

Jo det var tråkigt med Conny.. :(



nu måste ju verkligen Majvor skaffa en liten ponny tycker jag med! Finns oändligt med billiga små sällskap. Hon kan ju köpa en oinriden shettis så får du rida in den ;) perfekt! jag kan guida, vi red in en shetland/dartmoor korsning då jag var 10-11. Köpte henne för 5tusen och sålde henne för 10!

Klart du ska rida Tilde, hon är rolig. Lite egen ibland förstås men det skyller jag på hennes kön.. typiskt kvinnor ;)



Vi ses nån dag och god jul på dig!

2008-12-22 @ 10:35:35
URL: http://meiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0