Både bra och jobbig dag...

Igår var jag hemma faktiskt... Som de allra flesta vet så har jag rätt så jobbiga händer ibland, så jag och mamma var upp på jouren faktiskt... Jag får vätskefyllda blåsor, så mina fingrar såg ut som prinskorvar :S Så jag fick träffa farbror doktorn, och han sa att jag ABSOLUT INTE skulle använda kortison (som jag fått av en av hans läkarkollega förut.) så nu äter jag antiinflammatoriska tabletter, penicillin i salvform, och en annan salva att smörja med... Han sa att just hud är ju jättesvårt att bedöma (såklart, det finns ju en del olika åkommor, och det ser olika ut från en person till en annan...) I alla fall så blev det inte bättre så skulle vi nog göra ännu en utredning...det kunde eventuellt vara psoriasis... Men som sagt, det är svårt att bedöma...
Idag så har jag då varit på skolan.... Vi hade handledarträff idag (de som vi ska följa med på APU:n), och det var supertrevligt! Jag tror att det kommer att bli toppen!:D Nu har jag läxa att göra, också hade jag tänkt ta en dusch och se sista avsnittet av Bonde söker fru (bög) kl.20.00 på tv4...

Hoppas ni får en trevlig kväll! Kramisar

Kommentarer
Postat av: Christina N

Du jag har en bekant som har psoriasis enbart på händerna men det ser inte ut som dina händer.Vi hoppas att det inte är det,finns iofs jättemånga olika sorter menvalet av yrke är inte det bästa med den diagnosen ,vi är ju så mycket i vatten.....Be om remiss till hud i sunderbyn läk.som lärtan träffade var en pärla!kramar kicki

2008-12-03 @ 18:47:02
Postat av: karin

Jag tycker massor synd om dig och dina händer! :( hoppas att den nya medicineringen hjälper!!! Det är du värd <3 kram karin

2008-12-03 @ 20:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0