10 dagar kvar...

Tills man får jullov alltså:D Oooo vad jag längtar alltså! Förstå så mysigt med ljus, mys med familj och vänner, dagar i snöhögen, skidåkning, god mat och mycket mycket annat.... Nu längtar jag ännu mer!
Idag åkte jag hem med snälla faster Berit. Riktigt skönt att åka bil, också har man ju trevligt sällskap också. Det är ALLTID lika trevligt att åka med dig Berit!
Sen jag kom hem har jag slagit in ett paket till Tilda och Nina (en dvd film, "Musse och hans vänner firar jul", eller nå sånt hette den...)
Ikväll hoppas jag få med mamma som sällskap på en långpromenad. Annars har det inte hänt så mycket idag.... Det har snöat ännu mera, vilket jag tycker är underbart! Det är som enklare att åka skidor och köra skoter om det finns ett ordentligt snötäcke;P


Visst är det härligt?!
När jag och mamma hade gått våran promenad i tisdags skottade vi ordentligt när vi kom. Kalla mig konstigt; Med jag tycker faktiskt om att skotta!:D

Själv funderar jag på vad jag ska göra med mitt hår... Funderar på att klippa mig nu... Men samtidigt är det ju skönt att kunna sätta upp håret ibland också.... Men så såg jag den här bilden... Och den är ju rätt så fin om jag får säga vad jag tycker...

Men så är det ju också riktigt stylat, och när mitt hår är det så är det ju också fint... Men när jag far till skolan drar jag handen genom håret, använder sprutflaskan och ger håret en sprut och sen far jag... Så det är mycket möjligt att det är jag som inte tycker att det är värt att ödsla tid på håret... Fatta så enkelt det hade varit om håret ser ut som det gör på skådespelares hår när man stiger upp. Deras hår är färdigstylade och dom är till och med SMINKADE! Ibland önskar man att  man var skådespelare, men bara en sån morgon när håret står åt alla håll, tills dess räcker det med sprutflaskan:P


  En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring.

Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som ett alternativ eller komplement till handskakning när detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till exempel inom familjen eller den närmaste vänskapskretsen.

Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring.

Så mången kramar på er<3


Kommentarer
Postat av: Christina N

nu har lärtan äntligen läst jaktvisan.glöm inte katten eva på julafton

2008-12-04 @ 20:33:33
Postat av: Christina N

nu har lärtan äntligen läst jaktvisan.glöm inte katten eva på julafton

2008-12-04 @ 20:34:14
Postat av: karin

Hejsan vännen :)

så mycket sant du skriver!!! Det där om skådespelare håller jag helt klart med om, för mig räcker det ju oftast inte med sprutflaskan heller :/ Men även om det är HUR SNYGGT SOM HELST på dig, så tänker jag inte klippa lika kort xD det är tillräckligt kort nu ^^ Sen var det det där med snö... här har det regnat idag... Ibland önskar jag att Hemmings låg lite... snöigare till^^ Jag vill absolut inte flytta... men kanske flytta byn, och stan, och alla som bor där till något ställe där det inte regnar på vintern!!!

MASSOR MED KRAMAR TILL DIG!! <3

2008-12-04 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0